
In aanloop naar de marathon van Berlijn ging in het najaar van 2023 de spraakmakende campagne ‘Back2TheStreets’ van start. In deze campagne keren de atleten van NN Running Team op indrukwekkende wijze terug naar de straten waar zij grootse prestaties hebben geleverd. Letterlijk. Maar ook figuurlijk. Met street-art. Zo ontstond het project Back2TheStreeds waarbij de straat artiesten van Kamp Seedorf imposante, kleurrijke portretten schilderden langs het parcours van de marathon en transformeren zo kale muren transformeren in indrukwekkende kunstwerken, die de verhalen van de atleten vertellen. Het eerste kunstwerk wordt gemaakt in de straten van Berlijn en is een eerbetoon aan niemand minder dan Eliud Kipchoge. Bij de ‘Back2TheStreets’-campagne draait het niet alleen om bewondering aan het parcours. Fans van over de hele wereld kunnen actief deelnemen aan deze viering van sport en kunst. Capital Sports heeft een innovatieve art-tool laten ontwikkelen waarmee fans hun eigen street-art-portret kunnen maken, geïnspireerd door de atleten van NN Running Team. Bovendien is er een webshop ontwikkeld, waar liefhebbers van de campagne exclusieve kunstwerken kunnen shoppen die speciaal voor deze gelegenheid zijn gemaakt. Het is een kans om een stukje van de inspirerende reis naar de straten van succes mee naar huis te nemen. Scenius werd ingeschakeld om deze art-tool te bouwen om posters te genereren en een back-end te bouwen voor dataverzameling.
Scenius heeft uitgebreide expertise in huis heeft van het hosten en bouwen van zowel front-end webapplicaties als backend omgevingen, gecombineerd met kennis van het filteren en verwerken van grafische bestanden (Photoshop in dit geval). Omdat daarnaast ook snel geschakeld moest worden om de applicatie op een veilige en betrouwbare wijze te integreren in de NN Running Team web-omgeving werd Scenius ingeschakeld.
Het eindresultaat is dat NN Running Team een zeer snelle en gebruikersvriendelijke en innovatieve innovatie art-tool heeft die zorgt voor meer fan-engagement. Ondertussen zijn al vele duizenden persoonlijke street-art-posters door fans gegenereerd en volop gedeeld op social media. Ondertussen is de Back2TheStreet campagne recent ook ingezet bij de marathon van Valencia. Dankzij het #back2thestreet project heeft de limited edition street-art van Kamp Seedorf een prominente plek veroverd in de webshop van NN Running Team.
Heeft u ook creatieve ideeën om klanten meer bij uw merk te betrekken en hen de mogelijkheid te geven om proactief bezig te zijn? Onze software engineers helpen u graag om creatieve ideeën om te zetten in concrete tools. Snel, secure, gebruikersvriendelijk en betrouwbaar.